Klantenservice
Bij comfortabel thuis wonen draait het om U.
Zo ook bij Vitasel comfortabel thuis wonen! U bent ons uitgangspunt.
Heeft u een vraag?
Wij hebben al een aantal vragen beantwoord, deze vindt u onderaan op deze pagina.
Staat u vraag hier niet tussen, dan kunt u via "neem contact op" alsnog u vraag aan ons doorgeven.
U krijgt zo snel mogelijk een bericht van ons terug.
Tijdens werkdagen kunt u ons bereiken op kantoor
van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00uur en 17.00uur.
Bezoek op afspraak.
Vitasel comfortabel thuis wonen
(onderdeel van Vitasel)
De Weverij 2
5374 EZ SCHAIJK
NEDERLAND
Telefoon 0031486 832009
e-mail [email protected]
KvK nummer 73542660
BTW nummer NL859568040B01
Bankgegevens:
ING Bank Amsterdam:
Op naam van:
Vitasel
IBAN:
NL95 INGB 0009 4288 44
BIC:
INGBNL2A
Bedrijfseigenaren: Mevrouw Anna van den Broek en de heer Dirk van den Broek
Verantwoordelijk voor de website van Vitasel-shop is Mevrouw Anna van den Broek
Met vriendelijke groet,
Vitasel comfortabel thuis wonen
Anna van den Broek
1 WebwinkelKeur
1.1 Vitasel is WebwinkelKeur en Internationaal goedgekeurd.
Vitasel-shop is sinds 2 april 2014 goedgekeurd en gecertifeceerd voor het kwaliteitsmerk van Webwinkelkeur.
Wij zijn er trots op dat wij sinds 24 april 2015 goedgekeurd en gecertificeerd zijn voor het
Europees Keurmerk van European Trust Mark van Emota, afgegeven door Webwinkelkeur.
EMOTA vertegenwoordigt bedrijven welke zich bezig houden met de verkoop op afstand in 15 Europese landen.
Vanaf 1 januari 2020 is het Europees Keurmerk in Nederland niet meer via Webwinkelkeur te verkrijgen, alleen nog voor leden van Thuiswinkel.org.
Webwinkelkeur heeft nu een eigen internationaal keurmerk, waarvoor wij zijn goedgekeurd.
Gecontroleerd door WebwinkelKeur.
1.2 Wat houd de certificering in?
Vitasel-Shop is gecontroleerd door WebwinkelKeur en gecertificeerd.
Voordelen van WebwinkelKeur
- Onafhankelijke klantenbeoordelingen
- Controle door WebwinkelKeur
- Controle middels Mysteryshoppers
- Bemiddeling bij geschillen
- Bindende uitspraak door de geschillencommissie
Webwinkelkeurlid, Vertrouwd Online Kopen!
2 Beveiligde SSL-verbinding
2.1 Een SSL-verbinding
Vitasel-shop is Powered by Seoshop.
SEOshop webwinkels werken allemaal via een beveiligd data-opslagpunt, die gebruik maakt van een beveiligde verbinding met een 256bits SSL certificaat.
Alle data-uitwisseling tussen uw webwinkel en de database is versleuteld. Persoonsgegevens, betaalgegevens en alle andere privégegevens van klanten worden versleuteld verzonden of opgeslagen.
Uw webwinkel ( Vitasel-shop) is beveiligd volgens de 256 bit SSL standaard. Een SSL-verbinding is een gecodeerde verbinding tussen de server en bezoekers. Deze SSL-verbinding kunt u eenvoudig herkennen aan de https:// in de URL. Op pagina's waar gegevens beschermd moeten worden, zoals in de checkout, zullen klanten naar https://domeinnaam.webshopapp.com worden geleid. Dit is een beveiligde omgeving.
2.2 Webwinkel Security scan gecertificeerd voor Vitasel-shop
Webwinkelkeur is een samenwerkingsverband aangegaan met Vitasel-shop om de dagelijkse security scans met behulp van de industrie-standaard software en methodieken te scannen, te testen en te identificeren beveiligingsproblemen te voeren.
Alleen websites die deze beveiliging certificering tests mogen de Webwinkelkeur Website beveiliging Trustseal weer te geven. Onze kwetsbaarheid scans worden dagelijks bijgewerkt om te zorgen voor de meest recente bedreigingen van de veiligheid worden getest op deze website.
3 Stichting Mollie Payments
3.1 Onze betalingsprovider is St. Mollie Payments
Stichting Mollie Payments.
Zij zijn een payment service provider en handelen betalingen af voor een groot aantal internetbedrijven, waaronder ook voor Vitasel-Shop.
Over Stichting Mollie Payments:
Beveiligd op bankniveau
Ook al zijn we geen bank, we nemen geld minstens zo serieus. Zeker jouw geld. Daarom leggen we onszelf de hoogste veiligheidseisen op.
Gebouwd op vertrouwen
Veiligheid is de norm in alles wat we doen. Van data tot de screening van medewerkers. Vele klanten vertrouwen Mollie hun geld en gevoelige gegevens toe.
Permanent toezicht
De Nederlandsche Bank stelt hoge veiligheidseisen aan betaalinstellingen. Uiteraard voldoen we daaraan.
We overtreffen dit zelfs, 24/7.
Volgens industry standards
Wij zijn PCI DSS-gecertificeerd. Dit geeft het niveau aan waarop we de veiligheid van de transacties voor klanten en consumenten hebben geregeld.
Ultieme dataprotectie
Al je gegevens staan gegarandeerd op Europese servers in extreem beveiligde ruimtes onder toezicht van ons NOC-team.
3.2 Ik zie “STG MOLLIE PAYMENTS” op mijn bankafschrift staan, waarvoor is dit?
De rekening met de tenaamstelling “STG MOLLIE PAYMENTS” is van Stichting Mollie Payments.
Zij zijn een payment service provider en handelen betalingen af voor een groot aantal internetbedrijven, waaronder ook voor Vitasel-Shop.
Het kan dus goed zijn dat u ergens op internet een product of dienst hebt aangeschaft en dat Mollie deze betaling heeft verwerkt.
Doordat de gelden eerst bij Mollie terecht komen ziet u hun naam op u bankafschrift.
Wilt u een betaling opzoeken? Dan kan dat hier.
3.3 Betaald via Mollie?
Staat Mollie B.V. of Stg Mollie Payments op je bankafschrift? Of heb je betaald via een van onze andere betaalmethodes? Dan kun je hier meer informatie vinden over de betaling. Mollie B.V. is een erkend bedrijf dat internetbetalingen verzorgt voor derde partijen.
Mollie zorgt vervolgens dat de betreffende partij het bedrag ontvangt.
Wil je meer weten over de betaling die je hebt gedaan via Mollie of Stichting Mollie Payments?
Dan kun je gebruik maken van de zoekfunctie om de contactgegevens op te zoeken van het bedrijf
waar de betaling naartoe is gegaan.
Wilt u een betaling opzoeken? Dan kan dat hier.
4 Betalen via Ideal
4.1 iDeal
Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen.
U kunt u bestelling betalen via iDEAL (internetbankieren) binnen de vertrouwde omgeving van uw eigen bank. De volgende banken zijn aangesloten bij iDEAL: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Landschot Bankiers.
Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie iDeal brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening, kosten zijn € 0,00.
4.2 Hoe lang duurt het voordat u betaling afgeschreven word
Bij een betaling via iDEAL wordt het bedrag direct van uw bankrekening afgeschreven.
4.3 Waar kunt u zien of u betaling ontvangen is
U ontvangt per e-mail een betaalbevestiging, zodra de betaling bij ons is ontvangen.
4.4 Ik zie “STG MOLLIE PAYMENTS” op mijn bankafschrift staan, waarvoor is dit?
De rekening met de tenaamstelling “STG MOLLIE PAYMENTS” is van Stichting Mollie Payments.
Zij zijn een payment service provider en handelen iDEAL-betalingen af voor een groot aantal internetbedrijven, waaronder ook voor Vitasel-Shop.
Het kan dus goed zijn dat u ergens op internet een product of dient hebt aangeschaft en dat Mollie deze betaling heeft verwerkt.
Doordat de gelden eerst bij Mollie terecht komen ziet u hun naam op u bankafschrift.
Wilt u een betaling opzoeken? Dan kan dat hier.
4.5 Wat doet u als u een foutmelding krijgt
Krijgt u een foutmelding bij het betalen, controleer dan altijd eerst of alle gegevens juist zijn ingevuld.
Lukt het dan nog niet om te betalen, neemt u dan per e-mail of telefonisch eerst contact op met u Bank of met ons op.
4.6 Betaling mislukt
Is uw betaling mislukt of wilt u met een andere methode betalen dan verzoeken wij u in te loggen op onze webwinkel.
Via de voorpagina kunt u bij "Mijn account" inloggen.
In "mijn account" staan alle bestellingen inclusief de niet betaalde facturen.
Klik op "nu betalen" achter de openstaande factuur en volg de stappen.
4.7 Meer informatie over iDeal
Voor meer informatie over iDEAL, verwijzen wij u naar de website Ideal - wat
4.8 Openstaande factuur betalen via iDeal
Via de voorpagina kunt u bij "Mijn account" inloggen.
In "mijn account" staan alle bestellingen inclusief de niet betaalde facturen.
Klik op "nu betalen" achter de openstaande factuur en volg de stappen.
5 Betalen via Bankoverschrijving
5.1 Betalen via Bankoverschrijving
U kunt het totaalbedrag overmaken op onze bankrekening bij de ING Bank op banknummer:
NL95 INGB 0009 4288 44 t.n.v. Vitasel te Schaijk, onder vermelding van u ordernummer en naam.
Zodra u betaling op onze bankrekening is bijgeschreven kunnen wij u order verder afhandelen.
De bijschrijving op onze bankrekening kan 1 á 2 werkdagen duren, houd u hier rekening mee in verband met de levering, dit duurt hierdoor langer.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van een bankoverschrijving brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening, kosten zijn € 0,00.
5.2 Betaling mislukt
Is uw betaling mislukt of wilt u met een andere methode betalen dan verzoeken wij u in te loggen op onze webwinkel.
Via de voorpagina kunt u bij "Mijn account" inloggen.
In "mijn account" staan alle bestellingen inclusief de niet betaalde facturen.
Klik op "nu betalen" achter de openstaande factuur en volg de stappen.
6 Betalen via Creditcard Visa - MasterCard - Meastro - American Express
6.1 CreditCard betaling
U kunt bij ons betalen met uw creditcard, tot een maximale ordergrootte van € 1.000,00.
Wij accepteren de volgende creditcards t.w.
- Visa
- MasterCard
- Meastro
- Cartes Bancaires
Indien u voor de betaaloptie Creditcard heeft gekozen vragen wij u om uw creditcardnummer, uw naam, vervaldatum en beveiligingscode in te vullen.
De betaling zal worden afgewikkeld middels onze betaalprovider Stichting Mollie Payments.
Zodra wij u betalingsbevestiging hebben ontvangen, wordt uw order direct verder in behandeling genomen.
Kosten Creditcard € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie Creditcard brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening.
Let op: Voor betaling met een creditcard hanteren wij een maximale ordergrootte van € 1.000,00.
Als u order bedrag meer is dan € 1.000,00 is betalen via creditcard helaas niet mogelijk en dient u een andere betalingswijze te selecteren.
7 Betalen vanuit het Buitenland
7.1 Bancontact/Mister Cash
Bancontact/Mister Cash maakt gebruik van een fysieke kaart die gekoppeld is aan tegoed op een Belgische bankrekening. De kaart kan zowel 0n- als offline worden gebruikt om mee te betalen.
Bancontasct/Mister geniet een grote bekendheid onder Belgische webwinkels en consumenten.
Met meer dan 1 miljard betalingen per jaar, is Bancontact/Mister Cash verreweg de polulariste manier van betalen in België.
Zodra wij de betaalbevestiging van Bancontact/Mister Cash hebben ontvangen kunnen wij gelijk overgaan tot het verder verwerken van u order, terwijl dit met een gewoonlijke bankoverschrijving enkele dagen op zich kan laten wachten.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie Bancontact/Mister Cash brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening.
Voor verdere informatie bekijk de website van Bancontact.
7.2 Belfius Bank/Direct Net
Als één van Belgisch grootste banken voorziet Belfius in een eigen betaaloplossing voor haar klanten.
Belfius klanten kunnen op deze manier in hun vertrouwde bankomgeving realtime betalingen verrichten.
De informatie zoals begunstigde, bedrag en omschrijving worden vooraf opgegeven wat de kans op mislukte transacties elimineert.
Betalingen via Belfius Direct Net zijn gegarandeerd en de status is direct beschikbaar.
Zodra wij de betaalbevestiging van Belfius Direct Net hebben ontvangen kunnen wij gelijk overgaan tot het verder verwerken van u order, terwijl dit met een gewoonlijke bankoverschrijving enkele dagen op zich kan laten wachten.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie Belfius Direct Net brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening.
Voor verdere informatie bekijk de website van Belfius Bank
7.3 Cart Bancaire
Carte Bancaire is de meest gebruikte betaalkaart voor online betalingen in Frankrijk.
Voorheen werd een deel van de kaarten uitgegeven onder de naam Carte Bleue.
De betaalkaart wordt in de volksmond ook nog wel zo genoemd. Carte Bancaire is de lokale betaalkaart
Het betalen met Carte Bancaire via ons betalingssysteem Mollie werkt voor u hetzelfde als betalingen via bijvoorbeeld Mastercard en Visa. U kiest in het betaalscherm voor de optie “Creditcard”. Vervolgens voert u uw kaartgegevens en en klikt op ‘Pay’.
Carte Bancaire is een lokale Franse creditcard van Visa Card.
Indien u voor de betaaloptie Creditcard heeft gekozen vragen wij u om uw creditcardnummer, uw naam, vervaldatum en beveiligingscode in te vullen.
De betaling zal worden afgewikkeld middels onze betaalprovider Stichting Mollie Payments.
Zodra wij u betalingsbevestiging hebben ontvangen, wordt uw order direct verder in behandeling genomen.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie Creditcard brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening.
Let op: Voor betaling met een creditcard hanteren wij een maximale ordergrootte van € 1.000,00.
Als u order bedrag meer is dan € 1.000,00 is betalen via creditcard helaas niet mogelijk en dient u een andere betalingswijze te selecteren.
Voor verdere informatie bekijk de website van Carts Bancaires.
7.4 EPS - The Electronic Payment Standard
The Electronic Payment Standard (EPS) is een betaalmethode, ontwikkeld door verschillende Oostenrijkse banken. Dit maakt EPS de belangrijkste betalingsmethode voor overboekingen in Oostenrijk en zeer populair bij Oostenrijkse klanten.
Omdat EPS specifiek is ontwikkeld voor de Oostenrijkse markt, kunnen alleen klanten met een Oostenrijkse bankrekening ermee betalen. EPS is betalen via internetbankieren.
Zodra wij de betaalbevestiging van ING Home’Pay hebben ontvangen kunnen wij gelijk overgaan tot het verder verwerken van u order, terwijl dit met een gewoonlijke bankoverschrijving enkele dagen op zich kan laten wachten.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie EPS brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening.
7.5 Giropay
Giropay is een veel gebruikte online betalingsmethode in Duitsland en kent zo’n 17 miljoen gebruikers. Het maakt gebruik van meer dan 1.500 Duitse banken, waardoor het een vertrouwde betaalmethode is onder Duitse klanten.
Betaal eenvoudig met uw vertrouwde gegevens van internetbankieren. Direct en snel.
Met Giropay is het online betalen eenvoudiger dan ooit! U gebruikt hiervoor gewoon uw vertrouwde gegevens van Internetbankieren. Het betalingsproces vindt in real-time plaats, zodat uw bestelling - sneller dan bij een gewoonlijke bankoverschrijving - direct kan worden verwerkt.
Zodra wij de betaalbevestiging van Giropay hebben ontvangen kunnen wij gelijk overgaan tot het verder verwerken van u order, terwijl dit met een gewoonlijke bankoverschrijving enkele dagen op zich kan laten wachten.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie GiroPay brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening.
Voor verdere informatie bekijk de website van Giropay
7.6 KBC - CBC Banking
KBC / CBC banking Als één van Belgisch grootste banken voorziet KBC en CBC in een eigen betaaloplossing voor haar klanten de KBC- en CBC-Betaalknop
KBC en CBC klanten kunnen op deze manier in hun vertrouwde bankomgeving realtime betalingen verrichten.
De informatie zoals begunstigde, bedrag en omschrijving worden vooraf opgegeven wat de kans op mislukte transacties elimineert.
Betalingen via Belfius Direct Net zijn gegarandeerd en de status is direct beschikbaar.
Achteraf betalen mogelijk voor bankklanten met deze betaalmethode KBC / CBC Banking.
Een ander belangrijk voordeel is dat bankklanten met deze betaalmethode KBC / CBC Banking ook achteraf kunnen betalen, als zij dit aangeboden hebben gekregen van hun bank.
Indien u (de bankklant) het bedrag bijvoorbeeld niet op zijn/haar rekening heeft staan, kunnen KBC en CBC dit voorfinancieren. De bankklant kiest dan zelf op welke datum het bedrag door de bank afgeschreven mag worden en dit kan zelfs tot 2 maanden na de aankoop van het product.
Achteraf betalen via de betaalmethode KBC / CBC Banking is een contract tussen de KBC / CBC Bank en haar klant, Vitasel heeft hier niets mee te maken.
Zodra wij de betaalbevestiging van KBC en CBC hebben ontvangen kunnen wij gelijk overgaan tot het verder verwerken van u order, terwijl dit met een gewoonlijke bankoverschrijving enkele dagen op zich kan laten wachten.
Kosten € 0,00
Als u gebruikt maakt van de betaaloptie KBC en CBC brengen wij (Vitasel-shop) u géén betaalkosten in rekening.
Voor verdere informatie bekijk de website van BKC banking en CBC banking.
8 Minimum order bedrag
8.1 Minimum order bedrag
Minimum order bedrag is € 10,00 incl. btw.
Wij hanteren een minimale order waarde, dit i.v.m. kosten, ons deel van de aangetekende verzending, betaalkosten, verpakkingsmateriaal etc. Producten met een klein bedrag kunnen wij op deze manier toch nog aanbieden aan onze klanten.
9 Kortingscode
9.1 Van toepassing op:
Indien u een kortingscode heeft en hiervan gebruik maakt is deze van toepassing op onze producten, exclusief de producten welke in de aanbieding (in prijs verlaagd) zijn.
10 Levering producten
10.1 Levertijd producten
U vindt bij onze producten de levertijd (binnen Nederland) van het product.
Het kan soms voorkomen dat een product tijdelijk niet voorradig is bij de leverancier en dit bij ons niet bekend is. Wij zullen u hierover dan direkt informeren en aangeven wat de verwachte levertijd dan is.
Tevens zullen wij dit product dan alsnog blokkeren voor bestellingen, totdat deze weer beschikbaar zijn.
10.2 Producten
Wij kunnen niet alle producten zelf op voorraad hebben.
Deze producten worden besteld bij de leverancier, de levertijd vind u bij het product.
Als bij ons bekend is dat een product ook niet op voorraad is bij de leverancier word deze door ons geblokkeerd en is dan ook niet te bestellen.
Het kan soms voorkomen dat een product tijdelijk niet voorradig is bij de leverancier en dit bij ons niet bekend is. Wij zullen u hierover dan direct informeren en aangeven wat de verwachte levertijd dan is.
Tevens zullen wij dit product dan alsnog blokkeren voor bestellingen, totdat deze weer beschikbaar zijn.
10.3 Aanlevering bij MyParcel
Onze pakketten worden op werkdagen van maandag tot en met vrijdag aangeboden ter verzending bij MyParcel.
11 Verzenden
11.1 Verzendkosten
Binnen Nederland
Gratis verzending van u pakket bij een bestelling vanaf € 75,00.
Voor bestelling onder de € 75,00 betaald u voor het handtekening voor ontvangst verzenden van uw bestelling binnen Nederland een bijdrage van € 7,65 incl. btw.
Avondbezorging In Nederland, behalve de Waddeneilanden.
Gratis avondverzending van u pakket bij een bestelling vanaf € 75,00.
Voor bestelling onder de € 75,00 betaald u voor de avondbezoring met handtekening voor ontvangst verzenden van uw bestelling binnen Nederland een bijdrage van € 9,00 incl. btw.
Avondbezorging in Nederland vindt plaats op dinsdagavond tot en met Vrijdagavond van 18.00uur tot 21.30uur.
Op de avonden Maandag, Zaterdag, Zondag en bij feestdagen word geen avondbezorging gedaan in Nederland.
Avondbezorging is mogelijk op 90% van de adressen van Nederland, daarom bieden u daarom deze mogelijkheid nu aan.
Let op: U pakket word enkel op een huisadres en niet bij buren bezorgd.
Een avondbezorging word altijd verzonden met een handtekening voor ontvangst.
Buiten Nederland
Naar België
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 250,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 250,00 naar België betaald u een
bijdrage van € 11,50 incl. btw.
Bezorging in België.
Bovenop onze levertijd in België komt 1 á 2 extra dagen voor Belgié.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag.
In Vlaanderen worden de pakketten afgeleverd op dinsdag t/m zaterdag.
Naar Denemarken
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 400,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 400,00 naar Denemarken betaald u een
bijdrage van € 24,50 incl. btw.
Wij verzenden niet naar de gebieden Faeröer Eilanden en Groenland.
Bezorging in Denemarken.
Bovenop onze levertijd komen 1 á 2 extra dagen voor Denemarken.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag
Naar Duitsland
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 250,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 250,00 naar Duitsland betaald u een
bijdrage van € 13,50 incl. btw.
Wij verzenden in Duitsland niet naar Büsingen en Helgoland.
Bezorging in Duitsland.
Bovenop onze levertijd komen 1 á 2 extra dagen voor Duitsland.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag.
Naar Frankrijk
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 400,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 400,00 naar Frankrijk betaald u een
bijdrage van € 21,50 incl. btw.
Wij verzenden niet naar de overzeese gebiedsdelen (Departement d'Outremer) van Frankrijk
o.a. Frans Guyana, Guadelopue, Martinique Réunion en Saint Martin.
Bezorging in Frankrijk
Bovenop onze levertijd komen 1 á 2 extra dagen voor Frankrijk en Monaco.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag.
Naar Italië
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 500,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 500,00 naar Italië betaald u een
bijdrage van € 22,50 incl. btw.
Wij verzenden niet naar de gebieden San Marino en Vaticaanstad.
Bezorging in Italië.
Bovenop onze levertijd komen 3 á 4 extra dagen voor Italië.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag
Naar Luxemburg
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 350,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 350,00 naar Luxemburg betaald u een
bijdrage van € 18,00 incl. btw.
Bezorging in Luxemburg.
Bovenop onze levertijd komen 1 á 2 extra dagen voor Luxemburg.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag.
Naar Oostenrijk
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 400,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 400,00 naar Oostenrijk betaald u een
bijdrage van € 21,00 incl. btw.
Bezorging in Oostenrijk.
Bovenop onze levertijd komen 1 á 3 extra dagen voor Oostenrijk.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag.
Naar Portugal (inclusief Azoren en Madeira)
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 500,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 500,00 naar Portugal (inclusief Azoren en Madeira) betaald u
een bijdrage van € 26,00 incl. btw.
Bezorging in Portugal (inclusief Azoren en Madeira)
Bovenop onze levertijd komen 3 á 5 extra dagen voor Portugal (inclusief Azoren en Madeira)
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag
Naar Spanje, inclusief Balearen
Geen verzendkosten van u pakket bij een bestelling vanaf € 500,00.
Voor het verzenden van uw bestelling onder de € 500,00 naar Spanje (incl. Balearen)
betaald u een bijdrage van € 23,00 incl. btw.
Wij verzenden niet naar de gebieden Canarische Eilanden
Bezorging in Spanje, inclusief Balearen
Bovenop onze levertijd komen 2 á 4 extra dagen voor Spanje inclusief Balearen.
Bezorging 5 dagen per week, van maandag t/m vrijdag
Naar Verenigd Koninkrijk (niet meer mogelijk bij Vitasel).
Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze Algemene Voorwaarden.
11.2 Verzenden met handtekening voor ontvangst
Wij doen onze artikelen met handtekening voor ontvangst verzenden.
Wij betalen een extra bedrag hetgeen de vervoerder verplicht om uitsluitend te leveren indien u tekent voor ontvangst. De extra zekerheid dient als extra beveiliging voor de waarborg van uw bestelling.
12 U pakket afhalen op een PostNL afhaallocatie
12.1 Post NL afhaallocatie gebruiken/zoeken (tijdelijk niet mogelijk via onze shop)
Wilt u iets bestellen maar bent u niet in de gelegenheid uw pakket thuis of op het werk in ontvangst te nemen?
U kunt het pakket ook afhalen bij een van de 2000 afhaallocaties van PostNL.
Een groot deel van deze locaties zijn ook 's avonds en in het weekend open.
Uw bestelling ophalen waar en wanneer u wilt?
Hier vindt u alle mogelijke afhaallocaties en openingstijden bij u in de buurt.
De afhaallocaties komen ook in beeld tijdens het bestelproces, u kunt dan een afhaallocatie aanklikken.
Zodra u een melding krijgt dat uw bestelling wordt verzonden, ligt het pakket in de meeste gevallen de volgende dag vanaf 16.00uur klaar om afgehaald te worden.
Indien u uw mobiele nummer bij uw gegevens achterlaat, ontvangt uw tevens een notificatie per sms op het moment dat u uw bestelling af kunt halen, anders kunt u een e-mail verwachten.
Vergeet niet u legitimatie mee te nemen.
U moet zich kunnen legitimeren en tekenen voor ontvangst.
13 Verzenden via MyParcel PostNL
13.1 Track & Trace code van MyParcel PostNL - 3SMYPA.........
U ontvangt van ons een Track & Trace code, een handige manier om u pakket te volgen.
Door het invullen van een nummer en een postcode op de pagina van PostNL mijn pakket zoeken bent u direct op de hoogte van de verzendstatus van uw pakketzending.
Naar een paar handelingen weet u precies waar u pakket zich bevindt. U ziet het ook als de zending al onderweg is naar het afleveradres.
13.2 Bent u niet thuis bij levering
Treft de postbode u niet thuis.
Dan geven we (PostNL) je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-locatie in de buurt. We (PostNL) laten natuurlijk een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.
Goed om te weten: we (PostNL) bewaren je pakket een week op de PostNL-locatie. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
13.3 Ander adres dan u thuis adres
Tijdens u bestelling kunt u aangeven of u uw bestelling op een ander adres bezorgd wilt hebben dan u thuisadres.
14 Verzenden via MyParcel PostNL International
14.1 Track & Trace code van MyParcel PostNL International
MYPARCEL- POSTNL International verzending, Track & Trace code Post NL (3S...........)
U ontvangt van ons een Track & Trace code, een handige manier om ook u pakket te volgen.
U kunt u pakket invullen op de pagina van PostNL International Parcel.
Door het invullen van een nummer en een postcode op de pagina van PostNL International Parcel zoeken bent u direct op de hoogte van de verzendstatus van uw pakketzending.
Naar een paar handelingen weet u precies waar u pakket zich bevindt. U ziet het ook als de zending al onderweg is naar het afleveradres.
15 Retourneren
15.1 Informatie rondom retourneren
Let op: Zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht.
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling zonder opgave van reden te annuleren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor u rekening.
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u het Modelformulier voor herroeping invullen en retourneren via [email protected]
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Let op: Zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht.
Wij verwijzen u naar onze Algemene Voorwaarden.
15.2 Bedenktijd
Herroepingsrecht bij "koop op afstand'. Dit betekent dat u uw aankopen binnen 14 dagen kunt retourneren.
Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
Tijdens deze bedenktijd zal u (de consument) zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
U zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.
15.3 Originele verpakking en goede staat
Indien u het product wilt retourneren zal u het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons retourneren.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
15.4 Melding via onze website
Melding via uw account bij Vitasel
U kunt via uw klantaccount een retourmelding aan ons doorgeven dat u uw bestelling of een gedeelte van u bestelling aan ons wilt retourneren en waarom (niet verplicht).
Help ons onze service te verbeteren door het opgeven van de reden van retourneren.
Als u een gastaccount heeft aangemaakt moet u deze eerst omzetten in een klantaccount om een retour te kunnen melden. U doet dit door u eerst de registreren met hetzelfde e-mailadres als u gastaccount en dan kunt u uw gastaccount omzetten in een klantaccount.
U logt in op uw account, u krijgt een overzicht van u orders, klik op bekijken van u order, u komt dan in uw order, onderin bij u order kunt u op Artikelen retourneren klikken om de retourzending aan te maken.
Help ons onze service te verbeteren door het opgeven van de reden van retourneren.
Melding via onze website contact met ons
U geeft via onze website klantenservice contactgegevens aan ons door dat u uw bestelling of een gedeelte van u bestelling aan ons wilt retourneren en waarom (niet verplicht).
Help ons onze service te verbeteren door het opgeven van de reden van retourneren.
Wanneer u gebruik wenst te maken van u herroepingsrecht bent u verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan Vitasel.
Het kenbaar maken kunt u te doen middels het invulformulier modelformulier voor herroeping of via uw klantaccount bij Vitasel of via onze klantenservice contactgegevens.
Nadat u kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken u herroepingsrecht dient u het product binnen 14 dagen retour te sturen.
U dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
Wij raden u aan te verzenden met een Track & Trace nummer waarmee u uw retourzending kunt volgen.
Let op: Zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht.
15.5 Modelformulier voor herroeping
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt herroepen)
U kunt deze tekst kopiëren en invullen en aan ons terugzenden via e-mail of per post.
U kunt ook het invulformulier Modelformulier voor herroeping downloaden.
Modelformulier voor herroeping / retourneren aan:
Vitasel
Afd. Klantenservice 1019
Galliërsweg 49
5439 AT OSS
NEDERLAND
Of via de aangevraagde retourlabel aan:
MyParcel.nl
T.a.v. Vitasel retour
Postbus 442
2130 AK HOOFDDORP
NEDERLAND
Let op: Zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht.
Hierbij deel ik/wij (*) u mede dat wij de overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen herroepen / retourneren (*):
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
— Besteld op de datum: — Order nummer :
…………………………………………………………… ORD………………………….
— Ontvangen op de datum:
…………………………………………………………
— Naam klant:
…………………………………………………………
— Adres klant:
…………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………
— IBAN Rekeningnummer:
……………………………………………………………………………………………………
— Handtekening klant (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
…………………………………………............
— Datum:
…………………………………………………….
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
15.6 Retourneren binnen 14 dagen na melding herroeping
Nadat u kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken u herroepingsrecht dient u het product binnen 14 dagen retour te sturen.
Bij het terugzenden van het product, ligt het risico/aansprakelijkheid van het product bij de consument.
U dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
Wij raden u aan te verzenden met een Track & Trace nummer waarmee u uw retourzending kunt volgen.
Let op: Zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht.
15.7 Kosten terugzenden
De kosten voor het terugzenden zijn voor u (de consument) rekening en worden niet door ons vergoed. Ongefrankeerde zendingen kunnen wij helaas niet accepteren.
15.8 Retour adres aan Vitasel
U kunt het pakket retourneren aan:
Vitasel
T.a.v. Klantenservice 1019
Galliërsweg 49
5439 AT OSS
NEDERLAND
Of via de aangevraagde retourlabel aan:
MyParcel.nl
T.a.v. Vitasel retour
Postbus 442
2130 AK HOOFDDORP
NEDERLAND
15.9 Retourlabel aanvragen
Aanvraag retourlabel voor Nederland & Europese Service landen,
via onze klantenservice contactgegevens of via onze e-mail [email protected].
Tijdens het proces betaald u de verzendkosten.
Let op: zakelijke klanten zijn te allen tijde uitgesloten van het herroepingsrecht - retourneren.
Europese service landen zijn: Nederland, België, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en het Verenigd Koninkrijk.
15.10 Retour bevestiging
Wanneer wij uw retourzending hebben ontvangen en verwerkt, ontvangt u hierover per e-mail een bevestiging.
Mocht u 1 week na het retourneren van uw bestelling nog geen e-mail hebben ontvangen, neemt u dan contact op met ons door een e-mail te sturen via uw account of via onze contact gegevens op onze website.
15.11 Terug betaling product(en)
Na ontvangst en controle van de producten, zullen wij het bedrag van het desbetreffende retour product inclusief de betaalde verzendkosten (het toezenden van het product van ons vitasel aan u) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen.
Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door ons (Vitasel) of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
Indien u order, door het terugzenden van een gedeelte van de producten, onder het orderbedrag voor gratis verzenden uitkomt. Vervalt het gratis verzending van u pakket. Wij zullen de verzendkosten, die dan niet aan u berekend zijn, alsnog aan u berekenen en in mindering brengen op het terug te betalen bedrag.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Bij terugbetaling wordt het bedrag teruggestort op het bankrekeningnummer waarmee het artikel is betaald.
16 Echtheid Reviews
16.1 Echtheid Reviews
“We vinden het belangrijk dat reviews een zo goed mogelijk beeld geven over onze producten en service. Onze beoordelingen worden daarom, onpartijdig, beheerd door WebwinkelKeur.
Webwinkelkeur heeft maatregelen getroffen om de echtheid van reviews te garanderen. Welke maatregelen dit zijn lees je hier.
Onze klanten worden niet beloond voor het schrijven van reviews. Er worden geen kortingen of andere cadeautjes gegeven.”
|
17 Garantie en aansprakelijkheid
17.1 Garantie en aansprakelijkheid
- De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
- Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 5 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.
- De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn.
- De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
- De garantie geldt niet indien:
a. De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
b. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
c. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.
- Ondernemer kan niet aansprakelijk gesteld worden voor welke schade dan maar ook, door de consument / opdrachtgever of welke andere dan maar ook, tenzij er sprake is van grove opzettelijkheid, nalatigheid of schuld aan de kant van ondernemer.
- Ondernemer is nooit aansprakelijk voor gevolg- of bedrijfsschade, indirecte schade alsmede omzetderving.
- In geval van garantie en consument verzend naar ondernemer zijn de verzendkosten voor rekening van consument.
- Indien er sprake is van aansprakelijkheid jegens ondernemer dient deze aansprakelijkheid binnen een termijn van 1 jaar te worden aangegeven per aangetekende brief.
- Ondernemer is nummer aansprakelijk wanneer er fouten zijn gemaakt doordat ondernemer geen correcte gegevens heeft ontvangen van consument / opdrachtgever, zoals bescheiden, NAW gegevens e.d.
- Iedere aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag dat in het betreffende geval van beroepsaansprakelijkheid verzekering wordt uitbetaald.
18 Klachten
18.1 Klachten
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
Een klacht wordt in behandeling genomen indien:
a. de bestelling is geplaatst/gesloten bij ondernemer
b. ondernemer de NAW-gegevens mag ontvangen van de consument / opdrachtgever.
Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten
Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht door WebwinkelKeur te laten behandelen, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie.
Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer contact opnemen met de leverancier en voorstellen, de naar leveranciers keuze of de geleverde producten kosteloos te vervangen of te repareren. De leverancier is hier verantwoordelijk voor en heeft hier altijd een eindbeslissing in.
Wij verwijzen tevens naar onze Algemene Voorwaarden
19 Service & Reparatie
19.1 Via Vitasel
Heeft u een vraag over of technisch probleem met een product uit de shop van Vitasel?
Wilt u dat wij u vraag of technische storing voor u melden, dan doen wij dit voor u.
Wij zullen dan zo snel mogelijk contact opnemen met de leverancier en u vraag voorleggen.
Heeft u een vraag over of technisch probleem met een product uit het assortiment van Fysic of Alecto, dan kunt u dit rechtstreeks via de service site van Fysic en Alecto doen.
Zij zullen u vraag rechtstreeks beantwoorden of u een retourlabel toezenden voor u product.
Dit zal sneller gaan omdat het pakket niet eerst van u naar ons en naar Fysic of Alecto verstuurd hoeft te worden en weer terug.
19.2 Alecto Product
Heeft u een vraag over of technisch probleem met een product uit het assortiment van FYSIC, dan kunt u dit rechtstreeks melden via de Service & Reparatie site van Alecto.
Zij zullen u vraag rechtstreeks beantwoorden of u een retourlabel toezenden voor u product.
Door het rechtstreeks stellen van de vraag of retourneren, waarbij u een retourlabel van Alecto ontvangt, besparen we tijd tussen het zenden van u naar ons en van ons naar Alecto.
Wilt u dat wij u vraag of technische storing voor u melden, dan doen wij dit voor u bij Alecto.
19.3 Fysic Product
Heeft u een vraag over of technisch probleem met een product uit het assortiment van FYSIC, dan kunt u dit rechtstreeks melden via de Service & Reparatie site van Fysic.
Zij zullen u vraag rechtstreeks beantwoorden of u een retourlabel toezenden voor u product.
Door het rechtstreeks stellen van de vraag of retourneren, waarbij u een retourlabel van Fysic ontvangt, besparen we tijd tussen het zenden van u naar ons en van ons naar Fysic.
Wilt u dat wij u vraag of technische storing voor u melden, dan doen wij dit voor u bij Fysic.
20 Algemene voorwaarden
20.1 Algemene voorwaarden
Op alle verkopen en transacties zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.